English information page
vc Majella

Nieuwsbrief 3 seizoen 2018-2019

Beste leden van Majella,

Hierbij alweer de 3e nieuwsbrief van het seizoen 2018-2019. In deze nieuwsbrief vind je de definitieve teamindeling, informatie over wedstrijdavonden, sleutels en ballen, het lustrum en nog veel meer.

Veel leesplezier!
 

Belangrijke data

 

21 september 1e competitiewedstrijden
28 september 1e thuisavond
12 oktober Openingsfeest door D1 (Strak, strak in m’n trainingspak-pak!)
7 november Najaars ALV
16 november Pubquiz
15 december Lustrumfeest
18 december Mixtoernooi
in februari Actieve activiteitn (ntb)
23 maart Cycling dinner
12 april Eindfeest
28 mei Mixtoernooi

Wedstrijden

Spelregeltoets nieuwe leden

Bij Majella moeten alle leden die competitie spelen de spelregeltoets gemaakt hebben om aan wedstrijden te mogen deelnemen
Deze toets kun je online maken en zodra je de toets gehaald hebt, wordt dit automatisch verwerkt in de administratie van Majella. Je kan de toets hier vinden.
Je mag het spelregelboekje erbij houden als je de toets maakt, deze kan je hier vinden.
 

Digitaal wedstrijdformulier

Ook dit jaar wordt er weer gebruik gemaakt van het digitalal wedstrijdformulier (DWF). Zorg als aanvoerder dat ruim voor de wedstrijd het formulier is ingevuld (dit kan nu al voor alle wedstrijden) en als teller dat je weer even gekeken hebt hoe het ook al weer werkt. Dan kunnen de wedstrijden op tijd starten.

Invallen

Invallen bij een ander team of invallers vragen voor je eigen team is mogelijk, maar laat de aanvoerder altijd overleggen met de TC voor de wedstrijd. Dit om vastspelen bij een hoger team te voorkomen.
Ook zijn er dit jaar weer een aantal mensen lager ingeschreven, zodat deze aan het begin van het seizoen met een lager team kunnen meespelen. 

Fluiten en tellen

Peter (scheidsrechtercoördinator) en Lieke (wedstrijdsecretaris) hebben een indeling gemaakt welk team er zaalwacht is, wie wanneer moet fluiten en/of tellen. Dit schema is te vinden op de website. Kun je echt niet fluiten of tellen op de dag dat je staat ingedeeld, probeer dan binnen je eigen team te ruilen. Stuur dit dan wel even door naar Peter om te zorgen dat diegene de juiste code heeft. Kom je er echt niet uit?
Neem dan contact op met Lieke (tellers) of Peter (scheidsrechters).

Wedstrijdshirts

De nieuwe wedstrijdshirt komen eraan! Helaas gaat dit nog niet lukken voor de eerste wedstrijden, dus we moeten nog even in onze oude shirts spelen. Ben je nieuw bij de vereniging? Neem dan even contact op met de shirtcommissie voor een shirt voor de eerste wedstrijden.

Spelen op zondag?

Op meerdere plekken in Nederland is de zaaldruk heel hoog, zo ook in Utrecht.
In een overleg met alle voorzitters van de Utrechtse clubs, Nevobo en VSU is er gezamenlijk besloten om gedurende seizoen 2018-2019 te werken aan het verminderen van competitie wedstrijd verplaatsingen naar trainingsavonden door een aantal speeldagen op zondag te houden. Hierbij zullen er wedstrijden van verschillende Utrechtse clubs in één hal gepland worden.
Voor meer informatie: zie het bericht op de website. Of vraag de wedstrijdsecretaris voor meer informatie.

Zaalwacht

Op thuisspeelavonden heeft een team dat laat speelt de zaalwacht. Dit team moet om 19:00 aanwezig zijn en  is verantwoordelijk voor het klaarzetten en opruimen van de velden, de tablets (voor het digitaal wedstrijdformulier), teltafels, stoelen en het ophangen van het wedstrijdschema op de banner in de hal. Daarnaast moet de zaalwacht in de gaten houden of de wedstrijden een scheidsrechter en teller hebben en dat de eerste ronde op tijd begint. 

In het trainingsrooster kan je zien welk team er zaalwacht heeft (oranje gearceerd). Op trainingsavonden zorgt de zaalwacht aan het eind van de avond dat er weer net zoveel ballen in de ballenkast teruggaan als er aan het begin van de avond uit zijn gehaald.
Aan het begin van de training is er dus geen zaalwacht, maar het verzoek aan degene die het eerste ballen pakt om dit meteen voor alle velden te doen, wel zo sociaal!
Graag noteren hoeveel ballen eruit worden gehaald en in worden gedaan aan de binnenkant van de kastdeur. Voor de ballen van hal 3 staat een aparte kast achterin hal 3, waarvan de sleutel in de kast bij hal 1/2 hangt. 

Lustrum update!

Helaas ging het Lustrum beachtoernooi niet door vanwege regen en onweer, maar gelukkig heeft de lustrumcommissie meer voor jullie in petto! Want wie heeft antwoord op vragen als wat van oudsher onze lijfspreuk is, hoeveel Nederlandse vrouwen Majella heten of in welke kleuren we afgelopen jaren allemaal hebben gespeeld? In de Lustrum Pubquiz op vrijdag 16 november delen we bitterballen uit en meten we jullie kennis over Majella. De winnaar krijgt – naast eeuwige roem – ook een gouden ticket voor het lustrumfeest op 15 december!  ‘Hatsekidee’!

En… omdat niet iedereen die eeuwige roem kan winnen en we ook iets tastbaars willen overhouden aan dit gouden jubileum van Majella, maken we speciale jubileum shirts. Deze zijn vanaf eind september / oktober verkrijgbaar!

We houden jullie op de hoogte, maar zet bovenstaande data alvast in je agenda! En mocht je nog leuke feiten weten voor de quiz: stuur ze vooral door 🙂

Met gouden groet!
De Lustrum Commissie

Handige links

Ballen

Per team zijn er 6 team-ballen en een tas uitgegeven voor bij de trainingen en uit-wedstrijden. Zoals jullie, als het goed is al weten, zijn jullie er zelf verantwoordelijk om deze ballen bij elkaar te houden en aan het einde van het jaar weer in te leveren. Mocht het voorkomen dat er één of meer ballen missen, dan zullen deze op kosten van het team worden aangeschaft. De kosten hiervoor liggen rond de 50 euro per bal. Dus wees zuinig op je ballen!
Mocht je merken dat een bal van minder kwaliteit aan het worden is, kan je deze in overleg met de TC omwisselen voor een nieuwe. De bal wordt dan door de TC uitgereikt.

Sleutels van de ballenkasten

Mocht je iets uit ballenkasten willen halen, zoals ballen (duh..), trainingsmateriaal of de pomp, dan is het wel handig om een sleutel te hebben. Het gaat dan om de rechter kast. Daarin hangen namelijk ook de sleutels van de linkerkast (m.n. trainingsmateriaal en de karretjes) en de sleutel van de kast beneden. Trainers en aanvoerders kunnen een sleutel opvragen bij de TC. Vraag eerst wel even binnen je team of er niet al toevallig een sleutel is. Je betaalt geen borg o.i.d., maar het kost de vereniging wel 5,50 per sleutel die kwijt raakt.

Teamindeling

Het is weer gelukt. Alle teams zijn gevuld en voor elke team is een trainer (dikgedrukt) gevonden.
De definitieve teamindeling kan je hier vinden. Onderaan schuingedrukt staan per team de meetrainers.
 

D1

D2

D3

D4

D5

D6

Peter R Malou/Remco Nils/Ilonka Daphne/Maresa Petra/Sonja Marleen/Marieke
Claire Anne Daniela Anne-Lotte Eva Annick
Jente Annemiek Denise Fenna Fanny Diana
Kay Charlotte Iris K Ilonka Karin L Jikke
Lianne A Daphne Ivette Janneke Klaartje Jytte
Lisa Femke B Maresa Karin B Lisette B Karen T
Moniek Femke G Marijn Manon Lisette T Karen W
Renée Ilse B Marjolein Marieke Lotte Lianne H
Sandrijn Iris V Miranda Marleen Malou Lonneke
Valeria Lieke Saskia Martine Ragmar Maartje
  Marijke Sonja Rosanne Sietske Marije
  Petra Suzanne R Susanne vd L Svenja Sanne H
  Sanne de V Tamara Tinka Vera Suzanne S
Eline          
Linda de H Linda P Julia Ilse S Nadine  
Iris T Milou Mariona      

 

H1

H2

H3

H4

 

slapend

Bas Rohan Roy Mandy    
David T Arjen Eric-Pieter Bart   Arianne
Erik D Bas Erik B Daan   Elena
Fabian Coen Joost David V   Friso
Henri Daniël Maarten vV Erwin   Maarten H
Jan F Jan Maikel Florent   Mandy
Jan Willem Jeroen Mark B Han    
Martijn B Kaj Mathias Marco    
Martijn R Lieuwe Reijer Mark P    
Nils B Marien Remco Mark v V    
Nils v I Martin Sander Paul    
Rohan Peter R Stefan Peter H    
Wouter Roy   Wijnand    
           
Erik v V     Elwin    

Vrijwilligers gezocht voor de volgende leuke commissies!

  • Communicatiecommissie (in elkaar zetten nieuwsbrief)
  • Sponsorcommissie

Op de website kan je vinden wat elke commissie doet. Heb je interesse? Spreek een van de commissie leden aan of neem contact op met het bestuur.bestuur@vcmajella.nl

 

Smoelenboek en Ledenadministratie

Benieuwd waar je teamgenoten wonen of een telefoonnummer nodig van een leuke dame of heer? In het ledengedeelte staat het smoelenboek met alle contactgegevens.

  • Inlognaam: Deze is ooit naar je gestuurd via de mail. Het is in principe je voornaam met een hoofdletter, bijvoorbeeld Arianne. Als er meer mensen binnen de vereniging met dezelfde voornaam zijn is het je voornaam met een hoofdletter met daarachter de 1e letter van je achternaam. Dus we hebben bijvoorbeeld KarinB en KarinL. 
  • Wachtwoord: Deze zat in dezelfde mail als je inlognaam. Maar mocht het toch zo zijn dat je deze kwijt bent dan kan je de optie aanklikken ‘Wachtwoord vergeten, klik hier om te resetten’ en je krijgt een nieuw wachtwoord toegestuurd. Vink ook het vakje ‘ingelogd blijven’ aan en je kan iedereen van Majella appen, bellen of een mooie kaart sturen.
  • Ben je een echte digibeet? Neem contact op met onze webmaster David.

 
Kijk ook direct in het smoelenboek of al je gegevens nog kloppen. Ben je verhuisd of heb je een nieuw telefoonnummer, pas het dan aan in het smoelenboek en geef het door aan de ledenadministratie.